برای مشاهده فوائد گوجه فرنگی بوته ای آن را آب گیری نمایید

دیگر مواد مغذی مفید برای چشم در گوجه فرنگی بوته ای ویتامین C و مس هستند. در حالی که اولی ممکن است با آب مروارید مرتبط با افزایش سن مبارزه کند، دومی به تولید ملانین کمک می کند رنگدانه سیاه مهم در چشم.

در مورد لوتئین موجود در گوجه فرنگی نیز باید صحبت کرد. این یک فیتوکمیکال است که یک کاروتنوئید است که برای سلامت بینایی مفید است.

بتاکاروتن موجود در گوجه فرنگی، پس از مصرف، به رتینول تبدیل می شود – و این ترکیب برای بینایی بهینه ضروری است.

یک نکته سریع اگر در ماه های سردتر گوجه فرنگی را انتخاب می کنید، به سراغ انواع کنسرو شده بروید. این شامل گوجه فرنگی خرد شده، آب گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، یا گوجه فرنگی کامل پوست کنده می شود.

گوجه

کنسرو گوجه فرنگی از نظر مواد مغذی غنی تر است و از آنجایی که فصل زمستان است، ممکن است هزینه کمتری نیز داشته باشد. هنگام خرید کنسرو گوجه فرنگی، به سراغ انواع کم سدیم بروید.

گوجه فرنگی سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند
گوجه فرنگی منبع خوبی از کلرید است که جزء ضروری شیره های گوارشی است یک گزارش همچنین در مورد تأثیر لیکوپن در گوجه فرنگی در پیشگیری از سرطان معده صحبت می کند.

فیبر موجود در گوجه فرنگی در اینجا نیز کمک می کند 100 گرم گوجه فرنگی به شما 2 گرم فیبر (هم فیبر محلول و هم فیبر نامحلول) می دهد که سلامت روده را افزایش می دهد.

خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند گوجه فرنگی همچنین می تواند به شما در مقابله با گاستریت کمک کند، وضعیتی که در آن پوشش معده ملتهب است.

10. گوجه فرنگی به مدیریت دیابت کمک می کند
طبق گفته انجمن دیابت آمریکا، گوجه فرنگی بخش مهمی از رژیم غذایی دیابتی ها است. این به این دلیل است که آنها سرشار از آهن و ویتامین های C و E هستند که همگی به تسکین علائم دیابت کمک می کنند.

گوجه فرنگی همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است (توانایی یک ماده غذایی خاص در افزایش سطح قند خون) که می تواند برای بیماران دیابتی یک امتیاز باشد.

طبق یک مطالعه هندی، مصرف طولانی مدت مکمل گوجه فرنگی با اثرات مفیدی در بیماران مبتلا به دیابت مرتبط است. اگرچه تحقیقات بیشتر در این زمینه ضروری است، اما این یافته امیدوارکننده است.

یک مطالعه ایرانی به این نتیجه رسید که مصرف روزانه 200 گرم گوجه فرنگی خام تأثیر مطلوبی بر سطح فشار خون بیماران دیابتی نوع 2 دارد.