برنج به کاهش خطر بیماری های عروق کرونر قلب کمک می کند

ممکن است سلامت قلب و عروق را تقویت کند.
طبق تحقیقی که در مجله پزشکی برنج طارم هاشمی بریتانیا منتشر شده است، غلات کامل مانند برنج به کاهش خطر بیماری های عروق کرونر قلب و سایر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

طبق گزارشی که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، خواص آنتی اکسیدانی دارد که می تواند با کاهش سطح کلسترول در بدن، قدرت قلبی عروقی را تقویت کند.

گونه های وحشی و قهوه ای به مراتب بهتر از انواع سفید هستند برنج طارم زیرا پوسته غلات جایی است که بسیاری از مواد مغذی در آن قرار دارند. از قضا، پوسته در تهیه برنج سفید برداشته می شود.

ممکن است IBS را تسکین دهد.
تیمی از محققان دانشگاه نیویورک گزارش مفصلی برنج طارم عطری در مورد رژیم غذایی توصیه شده برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) در سال 2018 در مجله جهانی گوارش نوشتند .

در آن، آنها به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات قابل تخمیر به نام FODMAPS برای مدیریت این اختلال گوارشی توصیه می شود.

برنج یک ماده FODMAP کم است که از نظر بالینی برای مصرف در IBS پیشنهاد می شود زیرا دارای نشاسته مقاوم است که می تواند به روده ها برسد و رشد باکتری های مفید را تحریک کند که به حرکات طبیعی روده کمک می کند.

ممکن است یبوست را برطرف کند
برنج می تواند از یبوست مزمن  برنج طارم فجر جلوگیری کند . فیبر نامحلول موجود در آن می تواند مانند یک اسفنج نرم عمل کند که ممکن است به سرعت و به راحتی از طریق دستگاه روده عبور کند.

برنج قهوه ای و غلات کامل غنی از فیبر نامحلول هستند. با این حال، نوشیدن مقدار زیادی آب برای تسکین وضعیت یبوست، علاوه بر خوردن غذاهای فیبردار نیز توصیه می شود.

  • منابع:
    1. Rice Health Benefits & Nutrition Facts
  • تبلیغات: 
    1. دباغی پوست برای تولید چرم با کیفیت
    2. تنوع پارچه در فصول مختلف سال
    3. مطالبی راجع به خرما که نمی دانستید
    4. روشی برای شستشوی لکه قیر روی خودرو با لیمو!