تخفیف 60 درصدی پودر گوشت آبزیان در رفسنجان

شرایط بهینه برای تولید 9.96 گرم در لیتر GABA (γ-آمینوبوتیریک اسید) در آب نارگیل بالغ توسط  10% مونوسدیم گلوتامات به عنوان یک افزودنی، pH اولیه 5.92 و 33 درجه سانتیگراد در شرایط استاتیک به مدت 24 ساعت بود.

امروزه پودر گوشت ابزیان در بسته بندی مختلف در فروشگاه ها یافت می شود.

یک پودر گوشت چاشنی (112 گرم در لیتر آبگوشت کشت)، پودر تند Laab-Numtok غنی شده با 8.2 درصد گابا، از حرارت دادن آبگوشت کشت غلیظ پنج بار پس از مخلوط شدن با سایر مواد (نمک سفره، آب لیموترش، سس ماهی تخمیر شده.

پودر فلفل قرمز، موسیر خرد شده، گالنگال آسیاب شده، برگ‌های لیموترش ورقه شده و برنج برشته شده آسیاب شده) و سپس خشک کردن. این محصول با استاندارد محصول جامعه تایلندی (493/2547) مطابقت داشت.

و توانایی مهار پاتوژن های غذایی را داشت. یک تست حسی نشان داد که محصول ما و یک برند تجاری محبوب (CB3) بالاترین امتیاز را برای همه پارامترها داشت.

این کار برای افزودن ارزش به محصول جانبی صنعت شیر نارگیل با تولید پودر چاشنی پودر گوشت جدید بسیار مفید بود.

کاربردهای عملی
Pediococcus pentosaceus HN8 می تواند مقادیر بالایی از اسید γ آمینو بوتیریک (GABA) را در آب نارگیل بالغ (یک محصول جانبی از صنعت شیر نارگیل) تحت شرایط ایستا به مدت 24 ساعت با بهینه سازی بر روی عوامل متغیری مانند گلوتامات مونوسدیم، pH اولیه و دمای جوجه کشی تولید کند.

برای به دست آوردن پودر چاشنی گوشت (لااب-نومتوک تند)، آب پودر گوشت غنی شده با گابا با حرارت دادن، سپس مخلوط کردن با مواد (گیاهان، نمک، سس ماهی تخمیر شده و برنج بوداده آسیاب شده) و در نهایت خشک کردن، تغلیظ شد.

تفاوت معنی داری برای تست حسی محصول ما و محبوب ترین مارک های تجاری تند Laab-Numtok وجود ندارد.

با این حال، محصول ما منابع GABA، اسیدهای آمینه ضروری و فعالیت ضد باکتریایی را برای تولید غذاهای برتر تایلندی ایمن و سالم مانند گوشت‌های تند (یعنی مرغ، اردک و گوشت خوک) فراهم می‌کند.

تولید ارزان گابا در این مطالعه می تواند برای صنایع غذایی برای تولید انواع محصولات چاشنی پودر گوشت جدید با مزایای بیشتر برای مصرف کنندگان مفید باشد.