تعویض فیلتر روغن در زمان مناسب امری بسیار مهم می باشد

برخلاف کارکرد موتور زمانی فیلتر روغن رنو که فیلتر روغن در شرایط خوبی قرار دارد، سطح عملکرد موتور به شدت کاهش می یابد. متوجه خواهید شد که چگونه موتور در شرایط عادی به سختی آنطور که باید سرعت می گیرد.

افت فشار، می توان فشار سنج روغن را از روی داشبورد خودرو مطالعه کرد تا از کاهش فشار اطمینان حاصل شود. کشف افت شدید فشار روغن مشکلی است که باید بررسی شود.

شتاب دهنده طوری عمل فیلتر روغن زنجیری می کند که انگار درست کار نمی کند. در صورت بروز هر یک از این علائم و یا در غیر این صورت آسیب به بخش اساسی خودرو باید جدی گرفته شود.


کندوپاش در خودرو مربوط به گرفتگی فیلتر روغن ام وی ام است. زمانی اتفاق می‌افتد که فیلتر روغن نتواند روغن را آنطور که باید آزاد کند و باعث می‌شود خودرو با سرعتی که شایسته شماست همراه نباشد.

کندوپاش نور می تواند منجر به یک مشکل بزرگتر شود.

صداهای متالیک، فیلتر روغن معیوب می تواند باعث گرسنگی روغن در موتور شود و هنگامی که این اتفاق می افتد فلزات روی یکدیگر آسیاب می شوند. شنیدن صداهای فلزی در هنگام کارکرد موتور نشانه آن است که مشکلی در جریان روغن وجود دارد.

کاربرانی که چنین صدایی را فیلتر روغن تیبا سرکان تجربه می کنند باید در اسرع وقت قبل از وارد شدن آسیب بیشتر به خودرو، آن را تعمیر کنند.

به طور طبیعی، فشار روغن موتور در هنگام رانندگی بیش از کسری از درصد کاهش نخواهد یافت. بنابراین، تغییر فشار شدید نشانه ای از خطا در جریان روغن است.

اگزوز کثیف، گرفتگی فیلتر روغن باعث خروج اگزوز سیاه یا کثیف از ماشین شما می شود. کاربران اغلب بوی سوختن روغن را هنگام عبور از لوله اگزوز حس می کنند. این نشانه فیلتر بدی است که قبل از آسیب بیشتر نیاز به تعویض در اسرع

  • منابع:
    1. Everything you need to know about car oil filter
  • تبلیغات: 
    1. تاثیر تیشرت در احساسات و عواطف جوامع مختلف
    2. برای محو کردن موهای سفید خود از رنگ مو استفاده کنید!
    3. بهتر است از این نوع میوه ها برای تهیه میوه خشک استفاده کنید
    4. فرآیندهای مورد نیاز برای تبدیل شدن چرم خام به یک محصول چرمی