خرما مضافتی گیلدا روش موثر تعیین جنسیت جنین به شمار می آید

خرما میوه ای سالم است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید، خرما مضافتی گیلدا سرشار از چندین ماده مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد که همگی ممکن است فواید سلامتی از بهبود هضم تا کاهش خطر بیماری را داشته باشند.

راه های مختلفی برای افزودن خرما به رژیم غذایی وجود دارد، یکی از روش های محبوب خوردن آنها به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در غذاهای مختلف است، آنها همچنین یک میان وعده عالی درست می کنند.

یافتن خرما به شکل خشک آن آسان‌تر است، اگرچه این خرما نسبت به میوه‌های تازه کالری بیشتری دارد، بنابراین مصرف آن در حد اعتدال مهم است، خرما قطعا ارزش افزودن به رژیم غذایی خود را دارد، زیرا هم مغذی و هم خوشمزه است، میوه خرما منبعی از آنتی اکسیدان ها محسوب می شود.

هدف: این مطالعه با هدف بررسی نقش آنتی اکسیدان ها در از بین بردن رادیکال های آزاد همراه با خواص عملکردی میوه خرما و فرآورده های جانبی آن انجام شد.

خرما

یافته ها: بررسی نشان می دهد که میوه خرما و فرآورده های جانبی آن، شربت خرما و هسته خرما، منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند، فنولیک ها که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها محسوب می شوند، در خرما و فرآورده های جانبی آن به همراه سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها یافت می شوند.

نتیجه‌گیری: خرما و فرآورده‌های جانبی آن به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، قابلیت استفاده در تولید انواع غذاهای کاربردی را دارند، نخل خرمایک محصول میوه مهم با بیش از دو هزار رقم خرما است که در سراسر جهان به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا رشد می کند، میوه خرما چندین مرحله رسیدن را طی می کند و به رسیدن کامل می رسد.

این مراحل شامل حبابوک، کیمری، خلال یا بسر، رطب و تامر است، مرحله تامر آخرین مرحله رسیدگی است که در آن میوه خرما با رنگ قهوه ای یا سیاه و قند نسبتاً بالاتر و رطوبت کمتری بالغ می شود.

میوه خرما یک غذای غنی از نظر تغذیه ای است و منبع خوبی برای کربوهیدرات ها از جمله قندهای ساده و فیبر رژیمی، ویتامین هایی مانند اسید اسکوربیک، تیامین و ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم و فسفر محسوب می شود .

میوه‌های خرما دارای چندین اثر مفید برای سلامتی هستند، از جمله فعالیت‌های ضد جهش زا، ضد چربی خون، ضد میکروبی، ضد التهابی، محافظت از کبد، محافظت از کلیه، و محافظت از معده.