خلال سیب زمینی فله موجب دعوای رامبد جوان با همسرش شد

به دلیل غنی بودن از نشاسته، خلال سیب زمینی فله می تواند به هر سوپی که کمی بیش از حد نازک است قوام دهد، و عطر و طعم و رنگ بی نظیری به آن ببخشد.

در سالاد پاریسی، آنها را در آب نمک بپزید، آنها را داغ خرد کنید و در شراب سفید خشک به میزان حدود سیصد میلی لیتر شراب در هر کیلو سیب زمینی بپزید، در آخرین لحظه با روغن و سرکه مزه دار کرده و با جعفری یا کرفس خرد شده بپاشید.

می توانید ده ها سالاد بر پایه سیب زمینی درست کنید، مثلاً با لوبیا سبز یا قاصدک و تکه های بیکن یا حتی گوجه فرنگی و ماهی تن، چیپس خانگی یا چیپس سیب زمینی.

یکبار عرف نیست سیب زمینی ها را در صورت امکان با ماندولین به ورقه های نازک برش دهید، آنها را ده دقیقه در آب سرد خیس کنید، آبکش کنید و در پارچه خشک کنید سپس سرخ کنید.

روی کاغذ جاذب آبکش کنید، نمک بزنید و گرم یا سرد سرو کنید، ترکیبی از چیپس‌های سفید، قرمز، آبی و زرد به‌عنوان یک خوراکی عالی به نظر می‌رسد.

خلال

زمانی که آلکالوئیدها به مقدار زیاد مصرف شوند، می توانند مسمومیت شدید ایجاد کنند که می تواند به سیستم عصبی مرکزی آسیب برساند، هنگامی که محتوای آلکالوئید آنها زیاد باشد، سیب زمینی ممکن است رنگ سبز داشته باشد یا لکه های سبز نشان دهد.

پختن آلکالوئیدها را از بین نمی برد و زمانی که سیب زمینی در دمای بالا یا در نور نگهداری می شود غلظت آنها افزایش می یابد، مهم است که آنها را از رطوبت و نور دور نگه دارید، لکه های سبز رنگ را از بین ببرید یا اگر تعداد زیادی لکه وجود دارد، کل سیب زمینی را دور بریزید.

مواردی از حساسیت به سیب زمینی عمدتاً در کودکان گزارش شده است، این آلرژی ها می توانند علائم مختلفی ایجاد کنند، کم و بیش جدی. پاتاتین پروتئین مسئول این آلرژی ها است.

افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس همچنین ممکن است به خلال سیب زمینی حساس باشند و بالعکس، واکنش‌ها متنوع هستند، از کهیر گرفته تا واکنش‌های آنافیلاکتیک.

با توجه به جدیت بالقوه واکنش ها، هنگام مصرف این غذاها در افرادی که از قبل به آلرژن های لاتکس حساس هستند، باید مراقبت بسیار انجام شود، حساسیت به سیب زمینی پخته شده خطر ابتلا به آلرژی به گرده گل را در اواخر دوران کودکی افزایش می دهد.