خیارشور باسمنج شما را در درمان آفت دهان یاری می نماید

مواد شیمیایی موجود در خیار بویی را آزاد می کند که آفات و حشرات را از بین می برد. علاوه بر این، خیارشور باسمنج به عنوان یک ماده غذایی به جای استفاده موضعی، فواید زیادی دارد.

این یکی از قلیایی ترین مواد غذایی است و به لطف تری ترپن های آن، ممکن است برای تنظیم بیماری هایی که سیستم ایمنی را درگیر می کنند، به خوبی عمل کند.

عوارض جانبی خیار
گاهی اوقات خیار عوارض جانبی دارد که در افراد مختلف به طور متفاوتی بروز می کند. برخی از این واکنش ها همراه با اقدامات احتیاطی که باید انجام شود مورد بحث قرار می گیرد:

آلرژی، به ویژه در اطراف حفره دهان، خارش و تورم نیز ممکن است ایجاد شود. با پختن میوه به جای خوردن آن به شکل خام می توان از این امر جلوگیری کرد.
خیار همچنین می تواند منجر به مشکلات گاستریت در برخی افراد شود که عمدتاً به دلیل ترکیبی به نام کوکوربیتاسین ایجاد می شود.

خیارشور

می توان با خوردن خیارهایی که تولید مثل کرده اند یا ترکیب آنها حذف شده است، از این امر جلوگیری کرد.

خیار همچنین می تواند باعث مسمومیت و طاسی ناشی از مواد شیمیایی موجود در آن شود. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که فرد خیار اضافی مصرف کند.

هنگام خرید خیار از تازه بودن آن اطمینان حاصل کنید. رنگ خیارها باید سبز روشن تا سبز تیره باشد و بافت آن سفت باشد. از خرید خیارهایی که دارای لکه یا بریدگی هستند و به رنگ زرد هستند خودداری کنید.

همچنین قبل از خوردن غذا آنها را کاملا بشویید تا آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی مضر از بین بروند.

چندین مطالعه حیوانی و لوله آزمایش نشان داده اند که خیار ممکن است به کاهش سطح قند خون و جلوگیری از برخی عوارض دیابت کمک کند.

یک مطالعه حیوانی اثرات گیاهان مختلف بر قند خون را بررسی کرد. نشان داده شد که خیار به طور موثر سطح قند خون را کاهش و کنترل می کند