دستگاه بسته بندی خشکبار

در بسته بندی خشکبار رایج ترین اقلامی که بسته بندی می شوند بادام و بادام هندی هستند. بسته بندی خشکبار مانند بادام هندی و بادام طبیعتاً گران هستند. اندازه ذرات آنها در مقایسه با غلات یا سایر مواد غذایی میان وعده سنگین است و معمولاً در کیسه های 50 گرمی تا 1 کیلوگرمی بسته بندی می شوند. دستگاه بسته بندی بادام و دستگاه بسته بندی بادام هندی هر دو این الزام را دارند که چون محصول گران است وزن بسته بندی شده باید در حد مجاز باشد وگرنه باعث ایجاد فرورفتگی بزرگی در جیب سازنده می شود.

دستگاه بسته بندی

بسته بندی خشکبار

افزایش تقاضا و آگاهی رو به رشد سلامتی، فشار مداومی را بر تولیدکنندگان وارد می‌کند تا مقادیر بیشتری را با دقت بهتر در وزن خالص و کیفیت بسته‌بندی بهتر بسته بندی کنند.

اکثر شرکت های تولید کننده بسته بندی حبوبات و خشکبار به صورت بسته بندی شده، بسته بندی را با دست و با استفاده از فرآیند دستی انجام می دهند. تیمی متشکل از 3-4 نفر هستند که کیسه را پر می‌کنند، سپس وزن می‌کنند، مواد داخل کیسه را پر می‌کنند تا وزن مناسب را به دست آورند و سپس آخرین نفر آن را در مهر و موم دستی می‌بندد. این چندین چالش دارد، اولاً نیروی انسانی به طور مداوم در دسترس نیست و وابستگی زیادی به افراد معدودی وجود دارد که سرعت توزین سریع روی ترازو را توسعه می دهند. غیبت در زمان اوج بار کاری یک نگرانی دائمی است که اکثر تولیدکنندگان همراه با مسائل انضباطی با آن مواجه هستند زیرا تنها تعداد کمی از افرادی که در وزن کشی سریع مهارت دارند می توانند این کار را انجام دهند. این یک چالش دیگر است که حتی اگر نیروی انسانی که در حال وزن کردن هستند ماهر باشد، هیچ کنترل و نظارتی بر وزن خالصی که در کیسه می رود وجود ندارد. تا زمانی که برخی برای نگه داشتن ساعت وجود داشته باشند، دقت وزن بعدا حفظ می شود، ممکن است کم یا زیاد شود. این باعث ایجاد مشکلاتی در فروش می شود زیرا خرده فروشان و توزیع کنندگان مدام از تغییر وزن و مشکلات آب بندی شکایت دارند و افزایش فروش به یک چالش تبدیل می شود.

تا زمانی که سطوح تولید در محدوده 500 تا 1000 کیسه در روز باشد، سیستم دستی می تواند آن را پشتیبانی کند. و سیستم بسته بندی دستی ضرری ندارد، شروع با آن ارزان و راه اندازی سیستم ساخت بسیار آسان است. اما این فلسفه به محض اینکه حجم تولید شروع به افزایش می کند، خود به گلوگاه تبدیل می شود.

کنترل تلفات در بسته بندی بادام هندی و بسته بندی خشکبار و بهبود سرعت و اثربخشی بسته بندی برای حفظ رقابت پذیری هزینه بسیار مهم است.

Focus اکنون به سمت صرفه جویی در نیروی انسانی، حذف مهارت از فرآیند بسته بندی بادام هندی و بادام، کاهش مصرف برق و صرفه جویی در مواد در فرآیند بسته بندی تغییر می کند.

بسته بندی بسته بندی خشکبار در محدوده 50 گرم تا 1 کیلوگرم انجام می شود و یک دستگاه باید بتواند کل این محدوده وزنی را بسته بندی کند.

سازندگان بسته بندی بادام هندی و بادام مایلند که این دستگاه قابلیت تغییر از یک تنظیم وزن به دیگری را با سهولت و بدون تغییر قطعات داشته باشد. دقت در وزن خالص کیسه حفظ می شود. کار با آن باید ساده باشد و آموزش یک اپراتور جدید روی دستگاه باید آسان باشد. این بر اساس بازخوردی است که ما از تولیدکنندگان برای بسته بندی بسته بندی خشکبار دریافت می کنیم.

بسته بندی

برای موفقیت یک دستگاه بسته بندی انواع خشکبار مثل میوه خشک صادراتی، مهم است که دستگاه بسته بندی بتواند مواد اضافی را از بسته بندی صرفه جویی کند، زمان بسته بندی را کاهش دهد، وابستگی به مهارت توزین و بسته بندی را حذف کند، بسته بندی را به شیوه ای بهداشتی انجام دهد، علامت گذاری با کد دسته ای را انجام دهد.

اگر وزن خالصی که در هر کیسه بسته بندی می شود کمتر باشد، توزیع کنندگان و فروشندگان شکایتی را مطرح می کنند. برای رسیدگی به این شکایت، تولیدکنندگان تمایل دارند که بیشتر بسته بندی کنند و محصول بیشتری را در کیسه قرار دهند تا از چنین نگرانی هایی جلوگیری کنند. این هدایای اضافی که بیش از حد مجاز است، در پایان سال به رقم بسیار بزرگی تبدیل می‌شود و ممکن است به یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش سودآوری کل سرمایه‌گذاری تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این، ویدیوی ما را در مورد نحوه صرفه جویی 8.66 لک در سال با استفاده از دستگاه بسته بندی تماشا کنید.