دمپایی فیبری که توسط مرد فضانورد روانه بازار شد

کفش‌های مخصوص دویدن با صفحات کربنی در سال‌های اخیر بازار کفش‌های مخصوص دویدن را متحول کرده‌اند زیرا این دمپایی فیبری تضمین کرده اند که تقریباً تمام رکوردهای جهانی در رشته های مسافت طولانی در جاده ها در سال های اخیر بهبود یافته است. دوندگان آماتور نیز به طور فزاینده ای این مدل ها را خریداری می کنند، اگرچه همه دوندگان واقعاً از این فناوری بهره نخواهند برد.

ما نگاه دقیق تری به فناوری کفش های کربنی انداخته ایم و مزایا و معایب این کفش ها را با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم. اما در ابتدا، البته می خواهیم تفاوت کفش های دویدن کلاسیک و کفش های دویدن کربنی را توضیح دهیم.

کفش دویدن کربن چیست؟
این کفش های دویدن دارای یک یا چند صفحه سفت و سخت ساخته شده از کربن هستند که در زیره میانی آن تعبیه شده است. اینکه چرا کربن، از همه چیز، به عنوان فناوری برای این مورد استفاده می شود، به راحتی قابل توضیح است زیرا کربن از یک طرف می تواند بارهای سنگین را تحمل کند، اما از طرف دیگر مواد بسیار سبک است.

کفش های دویدن باید به طور طبیعی حداقل در رقابت سبک باشند. به لطف این صفحه کربنی، بازیابی انرژی با هر مرحله افزایش می یابد که به نوبه خود پویایی دویدن را بهبود می بخشد. در نتیجه، می‌توانیم با همان مقدار انرژی نسبت به کفش‌های دویدن «عادی» به سرعت کمی سریع‌تر دست یابیم.

دمپایی

اما اکنون به موضوع اصلی مقاله می پردازیم. دلایل موافق و مخالف خرید کفش دویدن کربنی.

مزایای کفش دویدن کربنی
کفش دویدن با صفحات کربنی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود
صفحات کربنی بسیار سفت در طول فرآیند نورد مزایای زیادی دارند. این به این دلیل است که مفاصل انگشتان پا را سفت نگه می‌دارد، که می‌تواند از پیچ‌خوردن انگشتان پا در طول فرآیند چرخش جلوگیری کند. این باعث صرفه جویی در انرژی با هر مرحله دویدن می شود.

مواد بالشتکی واکنشی همچنین تضمین می کند که در هر مرحله مقداری انرژی به دونده باز می گردد. به بیان ساده، میزان تلاش عضلانی را می توان در هنگام دویدن با کفش هایی با صفحات کربنی در مقایسه با کفش های مسابقه سبک وزن، تا حدودی کاهش داد.