سیب درختی نهاوند موجب کاهش درد میگرن های عصبی

مطالعات متعدد نشان می دهد که سیب درختی نهاوند از بسیاری جهات برای شما مفید است. در یک بررسی بزرگ در سال 2020 در بررسی های انتقادی در علوم غذایی و تغذیه، محققان 16 مطالعه را بررسی کردند که مصرف سیب و خطر بیماری های قلبی عروقی (CVD) را بررسی کردند.

آنها دریافتند که مصرف کامل سیب با کاهش خطر مرگ ناشی از CVD، بیماری ایسکمیک قلبی، سکته مغزی، کلسیفیکاسیون شدید آئورت شکمی و همچنین مرگ در اثر هر چیزی مرتبط است.

به طور خاص، این محققان دریافتند که مصرف کامل سیب باعث کاهش کلسترول تام، کلسترول LDL (کلسترول “بد”)، فشار خون سیستولیک، فشار نبض و سایتوکین های التهابی پلاسما می شود.

به نوبه خود، مصرف سیب می تواند کلسترول HDL، شکل مفید کلسترول را افزایش دهد. این محققان بیان می کنند که این یافته ها بر اساس مصرف 100 تا 150 گرم سیب در روز است که حدود دو سیب متوسط است.

سیب

سلامت مغز را افزایش می دهد
در یک مطالعه در سال 2018 که در Nutrients منتشر شد، محققان سوئدی دو هزار نفر را به مدت شش سال زیر نظر گرفتند و دریافتند کسانی که به رژیم غذایی موسوم به الگوی غذایی محتاطانه نوردیک (NPDP) پایبند بودند، نسبت به افرادی که غذاهای چرب و فرآوری شده بیشتری مصرف کردند، عملکرد شناختی بهتری داشتند. در میان چیزهای دیگر، NPDP خواستار خوردن مقدار زیادی سبزیجات غیر ریشه ای، به علاوه گلابی، هلو و حدس زدید سیب است.

در مطالعه‌ای در سال 2022 در پژوهش و درمان آلزایمر، افراد مسن‌تری که از رژیم غذایی MIND پیروی می‌کردند تلفیقی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای و رژیم غذایی DASH، که هر دوی آن‌ها به خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه استرس دارند خطر کمتری برای ابتلا به زوال عقل داشتند. کارشناسان خاطرنشان می کنند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما نتایج امیدوارکننده به نظر می رسند.

با نگاهی دقیق تر به اجزای موجود در مواد غذایی مانند سیب، چای و انواع توت ها، تحقیقات سال 2020 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که افرادی با مصرف کم مواد غذایی با سطوح بالایی از اجزای مشابه آنتی اکسیدان، نرخ بالاتری از بیماری آلزایمر (AD) و آلزایمر دارند.

بیماری آلزایمر و زوال عقل های مرتبط (ADRD). به طور خاص، مصرف کم اجزایی به نام پلیمرهای فلاونوئید که در سیب، گلابی و چای یافت می شود، با دو برابر خطر ابتلا به ADRD همراه بود. نتایج مشابهی در مورد AD یافت شد.