فلفل قرمز به عنوان سلاح سرد در قرن 21 شناخته شد!

بسیاری از مطالعات اثرات ترکیبات فعال زیستی خاص یا مواد تشکیل دهنده مانند ایزوفلاون ها، کپسایسین، کپسیوئیدها و قدرت فلفل قرمز را در افراد به عنوان مکمل با اثرات افزودنی مداخله غذایی در گروهی از افراد تحت برنامه کاهش وزن ارزیابی می کنند.

طبع فلفل قرمز در آزمایشگاه های زیادی مورد بررسی قرار گرفت در ادامه مطلب درباره این موضوع مهم بحث خواهیم کرد!

این مطالعه رویکرد متفاوتی داشت مطالعه حاضر با هدف بررسی پیامدهای بیولوژیکی در انسان ناشی از اثرات هم افزایی ترکیبات عملکردی که KCJ را به عنوان یک غذای کامل تشکیل می‌دهند، به جای اجزای جداگانه در KCJ، انجام شد.

 

بنابراین، ما تأثیر مکمل یک غذای سنتی، KCJ، همراه با رژیم غذایی افراد دارای اضافه وزن را که از یک رژیم غذایی و سبک زندگی عادی پیروی می کنند، ارزیابی کردیم.

آزمودنی‌های ما میزان زیادی از کاهش وزن کلی را تجربه نکردند، همانطور که در برخی از مطالعات با استفاده از دوزهای بالاتر ترکیبات فعال زیستی مشاهده شد، اما کاهش بسیار قابل‌توجهی در چربی احشایی همراه با بهبود عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی را تجربه کردند.

چاقی احشایی با افزایش نسبت ApoB/ApoA1 مرتبط است و به عنوان یک عامل خطر برای سندرم متابولیک در نظر گرفته می‌شود بنابراین، نتایج ما نشان‌دهنده کاهش چربی احشایی و کاهش ApoB با اثر محافظتی KCJ در برابر ایجاد سندرم متابولیک مطابقت دارد.

یافته‌های ما مشابه نتایج مطالعات دیگر است که در آن بزرگسالان (30 تا 60 سال) که کپسینوئید (6 میلی‌گرم در روز) خوراکی مصرف کرده‌اند، چربی شکم خود را از دست داده و اکسیداسیون چربی افزایش یافته است در یک مطالعه بر روی زنان چاق کالج که عصاره فلفل قرمز مصرف می کردند، افراد هم وزن و هم چربی بدن را از دست دادند.

زنان کالج از طریق آموزش های مکرر و یادآوری های هفتگی از نزدیک برای دریافت رژیم غذایی خود تحت نظر قرار گرفتند اعتقاد بر این است که نظارت دقیق بر دریافت رژیم غذایی منجر به تغییر در وزن بدن و ترکیب چربی بدن شده است.

مطالعات دیگر همچنین گزارش داده اند که مصرف روزانه مکمل ال-کارنیتین (300 میلی گرم) و ایزوفلاون ها (400 میلی گرم) به مدت 12 هفته باعث کاهش چربی احشایی می شود وو و همکاران (2006) گزارش کردند که مکمل ایزوفلاون برای یک سال هیچ تفاوتی در توده بدن یا چربی بدن نداشت، اما توده چربی تنه به طور قابل توجهی کاهش یافت.

جدا از اثر ضد چاقی با واسطه مکمل تک اجزای زیست فعال، غذای کامل مانند خمیر تخمیر شده سویا doenjang نیز گزارش شده است که اثر ضد چاقی در افراد چاق انسانی دارد  یک مطالعه با استفاده از پودر کیمچی تخمیر شده به عنوان غذای کامل مخلوط شده در رژیم غذایی حیوانات، در محدود کردن افزایش وزن در مدل‌های جوندگان مفید بود.